Nedan kommer en bildserie från Botniabanan samt ett par bilder av Y6 773 när vi körde ut den inför överlåtandet från Primus Motor till Örnsköldsviks JärnvägsSällskap. Samtliga bilder är tagna av Micael Lindgren 2005-08-04.

 

Här kommer banverket ut ur tunneln vid Örnsköldsvik Norra. Banarbete söderut, till vänster syns Alvis Hägglunds. Arbetsfordon som passerade mig och åkte mot Örnsköldsvik C.
Vy mot Arnäsvall. Till höger syns Söderströms Motor samt nya Willys. Här slutar mötesspåret vid Ök N.
Vy norr om Norrsäljarna och Söderströms Motor. Vy mot Ö&B, den andra viadukten är E4:an. BV MAK G 1206 emot Hjälta Tunneln.
BV MAK G 1206 emot Hjälta Tunneln. BV MAK G 1206 emot Hjälta Tunneln. BV vagn som jag inte vet littera på men tar gärna emot info via e-post.
Raksträckan efter Strandnyland. BV MAK G 1206 backar mot Ök. BV MAK G 1206 backar mot Ök.
BV MAK G 1206 backar mot Ök. BV MAK G 1206 backar mot Ök. BV "Silverbullet" kommer ut i Strandnyland.
BV "Silverbullet passerar  Strandnyland. BV MAK G 1206 hämtar slipers i Arnäsvall. Vy söderut i Arnäsvall där den nya bangården kommer att ligga.
Här ser man Mellanselsbanan ansluta till Botniabanan. Till höger syns Mellanselsbanan ansluta till Botniabanan. Här är växel 121 som ska gå emot spår 2 på Örnsköldsvik C.
Vy söderut vid spår 1. Vy norrut från perrongen på spår 1. Vy söderut mot tunnelöppningen, i det grå huset på bilden sitter Tkl i Ök.
En annorlunda fastsättning av en dvärgsignal. Här syns tunnelöppningen genom Åsberget. Onödig bild på hur fotografen är klädd när jag är omkring järnvägar med kameran.
En skyddsväst är en billig försäkring på att man syns tydligt...
BV "Silverbullet" har gjort sitt för dagen. BV "Silverbullet" har parkerat för natten och ser framemot en nya arbetsdag. Här står Y6 773 ute för första gången på två år, smutsig som tusan.
Här står Y6 773 ute för första gången på två år, smutsig som tusan. Och Y6 773 står på Domsjö fabrikers spår syns tydligt här. Här börjar stigningen från Domsjö fabriker mot Botniabanan...