 |
Här kommer banverket ut ur tunneln vid
Örnsköldsvik Norra. |
 |
Banarbete söderut, till vänster syns Alvis
Hägglunds. |
 |
Arbetsfordon som passerade mig och åkte mot
Örnsköldsvik C. |
 |
Vy mot Arnäsvall. |
 |
Till höger syns Söderströms Motor samt nya
Willys. |
 |
Här slutar mötesspåret vid Ök N. |
 |
Vy norr om Norrsäljarna och Söderströms Motor. |
 |
Vy mot Ö&B, den andra viadukten är E4:an. |
 |
BV MAK G 1206 emot Hjälta Tunneln. |
 |
BV MAK G 1206 emot Hjälta Tunneln. |
 |
BV MAK G 1206 emot Hjälta Tunneln. |
 |
BV vagn som jag inte vet littera på men tar gärna
emot info via e-post. |
 |
Raksträckan efter Strandnyland. |
 |
BV MAK G 1206 backar mot Ök. |
 |
BV MAK G 1206 backar mot Ök. |
 |
BV MAK G 1206 backar mot Ök. |
 |
BV MAK G 1206 backar mot Ök. |
 |
BV "Silverbullet" kommer ut i Strandnyland. |
 |
BV "Silverbullet passerar Strandnyland. |
 |
BV MAK G 1206 hämtar slipers i Arnäsvall. |
 |
Vy söderut i Arnäsvall där den nya bangården
kommer att ligga. |
 |
Här ser man Mellanselsbanan ansluta till
Botniabanan. |
 |
Till höger syns Mellanselsbanan ansluta till
Botniabanan. |
 |
Här är växel 121 som ska gå emot spår 2 på
Örnsköldsvik C. |
 |
Vy söderut vid spår 1. |
 |
Vy norrut från perrongen på spår 1. |
 |
Vy söderut mot tunnelöppningen, i det grå huset
på bilden sitter Tkl i Ök. |
 |
En annorlunda fastsättning av en dvärgsignal. |
 |
Här syns tunnelöppningen genom Åsberget. |
 |
Onödig bild på hur fotografen är klädd när jag är
omkring järnvägar med kameran.
En skyddsväst är en billig försäkring på att man syns tydligt... |
 |
BV "Silverbullet" har gjort sitt för dagen. |
 |
BV "Silverbullet" har parkerat för natten och ser
framemot en nya arbetsdag. |
 |
Här står Y6 773 ute för första gången på två år,
smutsig som tusan. |
 |
Här står Y6 773 ute för första gången på två år,
smutsig som tusan. |
 |
Och Y6 773 står på Domsjö fabrikers spår syns
tydligt här. |
 |
Här börjar stigningen från Domsjö fabriker mot
Botniabanan... |