 |
T43 224 med
godståg från Örnsköldsvik klart för avgång mot Mellansel.
Rs-vagnen är lastad med korgen till Rc4 1289, den första Rc-lok korgen
från Hägglunds.
Örnsköldsvik den 15/8 1980 |
 |
T43 med 4st
O-vagnar, 1 SVI-L 55 133, 1 FVI 25792, AB6 4167, 1 WL3T 4664 och 26 st
godsvagnar av typen Gs - Gbs - Hbis.
"Stockholmståget" var sent denna dag, ner till Örnsköldsvik
fick det gå i ordinarie godståg, här passerar man Själevad.
Själevad den 17/6 1980 |
 |
T43
Örnsköldsviks Central sett från hamnen, i förgrunden syns Y7 1207.
Örnsköldsvik den 5/5
1978 |
 |
T44 271 med
godståg, T44 ersatte T43 under 14 dagar, detta är enligt personalen
första gången en T44 går mellan Örnsköldsvik och Mellansel.
Örnsköldsvik den 29/1
1981 |
 |
Kbps
21-74-333 0 694-1 lastad med en stridsvagn från Hägglund & Söner.
Örnsköldsvik den 22/10
1978 |
 |
Kbps
21-74-335 3 059-9 lastad med en bandvagn från Hägglund & Söner.
Örnsköldsvik den 6/1
1978 |
 |
Molidens
intresseförening räddade hållplatsen Mo Kyrka, till vilken nytta kan
man fråga sig om linjen mellan Mellansel - Örnsköldsvik rivs upp?
Moliden den 3/6 1977 |
 |
Reklamblad
för Örnsköldsviks resenärer från 70-talet, visst vore det kul om
sovvagnen skulle komma tillbaka.
Scannad av: -
Micael Lindgren |