Järnvägsknuten Mellansel tappar sina spår.

Det är så man kan börja gråta, säkert är det många som arbetat i Mellansel som fäller en tår när man ser förödelsen.
Spår 1 & 2 är helt borta, vilket
innebär att två persontåg inte kan mötas med utbyte av resenärer inte kan mötas.
Örnsköldsviks kommun uppvaktade Tågkompaniet för en tid sedan med ambitionen att man åter skulle få en sovvagn /sittvagn ner till Örnsköldsvik, som ni kanske förstår måste då Banverket anlägga ett nytt perrongspår.
Uppställningsspåren förändras också, delar av spår 6 är borta samt att kontaktledningarna till lokstallet och spår 6 är borta, bilderna redovisar dagsläget.

Samtliga bilder är tagna av Bengt Lindgren 2001-08-25


Spår 1 & 2 är bortrivna, detta innebär att två persontåg inte kan mötas med  avstigande.
Denna vackra station har tappat en del av ansiktet i och med att Banverket rev spåren, man kan undra vad Riksantikvarieämbetet tycker, dom var engagerade i Örnsköldsviks Museums upprustning där stationshuset till det yttre fick tillbaka sin original målning från 1880-talet.
Spår 3 - 5, spår 6 är borta.
Bangård mot norr Vns.
Spår 3 - 5, spår 6 är borta.
Bangård mot söder Lsl.
Till höger är bangården som rivits upp framför stationshus och godsmagasin.
I mitten huvudspåret, till höger spår 4 - 5 samt spår 6 (den del som är kvar) som leder till industrispår och lokstall.
Vändskiva och utfartsspåret med demonterade kontaktledningar.
Utfartsspåret från stallet, växeln närmast leder ut på spår 6 (den del som är kvar).
Anslutning från spår 4 och linjen till spår 5 & 6.
Lokstallet ser kalt ut efter det att vattenhäst, lyftkran och kontaktledningar rivits.